Monday 16 July 2012

                            လယ္ေတာသူ

       က်မ က လယ္ေတာသူေလးပါ....။
miss farmer ဝင္ၿပိဳင္ ၊ ဆုရသြားတဲ႕ လယ္ေတာသူ အေယာင္ေဆာင္ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္ မဟုတ္ဘူးရွင္႕။ က်မက လယ္ေတာသူ မွလယ္ေတာသူ အစစ္ ။မယံုရင္ လာျဖစ္ၾကည္႕ပါလား။က်မ ရဲ႕လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ေျပာတာ ..။တျခားမေတြးနဲ႕ေနာ္။ သြား..လူဆိုး၊၊ က်မ မွာ ရင္နစ္သည္းအူ..ခ်စ္သူရွိတယ္ရွင္႕။ ေျပာေနရင္း ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ္႕။
က်မရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ........
ဟုတ္တယ္။ခုမွေသခ်ာၾကည္႕မိတယ္။ ပ်ိဳးဖန္(ညာလက္မွပ်ိဳးပင္ အဆင္သင္႕ယူစိုက္ဖို႕ ဘယ္လက္ထဲမွ ပ်ိဳးပင္ကို ၄င္းလက္မွ လက္ညွိဳး၊လက္မ၊လက္ခလယ္ တို႕ႏွင္႕ဖ်င္ေပးခြဲထုတ္ျခင္း၊၊ ကိုယ္႕ေခါင္းကဆံပင္ေမြးကို ဆြဲစုၿပီး စိတ္ရွည္လက္ရွည္ မတတ္မခ်င္း ဦးေရျပား စပ္ဖ်င္းဖ်င္း ျဖစ္တဲ႕ အထိ လက္ေတြ႕ လုပ္ၾကည္႕ပါ။)  တဲ႕လက္က..ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ထြက္ လက္ဟက္တက္ကြဲ..ခုေတာ႕ အသားမာေလးေတြ စြဲလို႕ေပါ႕ရွင္..။
ပ်ိဳးပင္စိုက္တဲ႕က်မရဲ႕ညာလက္..။လက္စြယ္ကငုတ္ လက္သည္းတျခမ္းပုတ္လို႕ ၿပီးခဲ႕တဲ႕ရက္ကမွ ၿပည္နံ႕ကင္းသြားတာ ..ခု..ညွီ နံ႕သင္းသင္းေလး ေတာင္ရွိေသး။ေရာ႕နမ္းၾကည္႕ပါလား..။ဟင္႕။
ခါးေညာင္းလို႕ လက္ဖ်ံနဲ႕ေထာက္ ေပါင္လယ္ေလာက္မွာ အညိဳအမဲ က စြဲတဲတဲ ျဖစ္ေနတာ..။ၾကည္႕မလား လွန္ျပမယ္။နွာေခါင္းမရွံု႕ပါနဲ႕ လက္ကာေျခကာမလုပ္ပါနဲ႕။က်မက စတာပါ။တခ်ိဳ႕မင္းသမီးေတြလို အရွက္နဲ ဟက္တက္ခြဲမျပပါဘူး။(ထမီတို႕စကတ္တို႕ေျပာတာ)က်မက အရွက္ႀကီးတဲ႕ခ်က္ႀကီးသမီးပါ။
ေျခသလံုးသားေပၚလို႕ တခ်ဳိ႕ရေသ့ေတြ စ်ာန္ေလွ်ာေတာ္မူတယ္ဆိုတာ ဘယ္လို ေျခေထာက္မ်ိဳးပါလိမ္႕ ။သိခ်င္လိုက္တာရွင္..။က်မေျခသလံုးေတြကေတာ႕ ..ရႊံ႕နဲ႕ နပန္းလံုး တမန္းဆီေတြဖံုးလို႕အေမႊးငုတ္တုတ္နဲ႕ အုိးမဲသုတ္ ထားသလုိျဖစ္ေနတာ။
မိုးေဟကိုလိမ္းတဲ႕ လုိးရွင္းမ်ိဳး လည္းလိမ္းနိုင္ေပါင္။
ေကာက္စိုက္သိမ္းလို႕ ညေန အိမ္ေရာက္ရင္..မဲေျပာင္ေနတဲ႕ေျခေခ်ာင္းေရေလာင္း။သံပုရာေရစြတ္ မန္က်ီးရြက္နဲ႕ပြတ္တာေပါ႕ရွင္။
က်မရဲ႕ တေန႕တာလား..။မနက္ ေလးနာရီသာသာေလာက္အိပ္ရာထတယ္..။မင္းသမီးေတြလုိ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ဘုရားရွိခိုး တရားထိုင္လုပ္တယ္လို႕ ဘယ္ေတာ႕မွလိမ္မေျပာဘူး။ လယ္ထဲကို ယူဖို႕ရိကၡာ စိတ္္ပါလက္ပါ ထည္႔ရတာေပါ႕။အရင္တုန္းက လယ္ၾကီးရွင္ေတြ ေဘာင္ကန္သင္း ဗန္းခင္းေကၽြးတယ္။ကန္ဇြန္းရြက္ေရလံုျပဳတ္ေလး ဟင္းလုပ္ေကၽြးေသးတယ္။ခုေတာ႕နွစ္ေတြၾကာေညာင္းစနစ္တြေျပာင္းၿပီး အစားမေကၽြး စားရိတ္လြတ္ေစ်း ေပးတယ္ေလ။
မ်က္နွာသစ္တယ္ေလ..။
ဒီအတိုင္းေရနဲ႕ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလးပြတ္ မ်က္ေခ်းျပလြတ္ခနဲထြက္သြား ၿပီးတာပဲ မဟုတ္လား။
သြားလည္းတိုက္တာေပါ႕။လူမ်ားေတာသူမွတ္လို႕။အဲဒါမွ ..ကၽြန္မကိုခ်စ္ရင္ ေမာင္ႀကီးရယ္..အာဘြား ပါလား လုပ္ရဲမွာေပါ႕။
သနပ္ခါးလား..။ပါးရွိေနသေရြ႕ သနပ္ခါး ဘယ္ေမ႕လို႕ ျဖစ္ပါ႕မလဲ။က်မက အတံုးမွႀကိဳက္တာ။ အေပြးကုန္လို႕ အႏွစ္ကိုေသြးေနတာ..ေက်ာက္ျပင္ေသးေသးေလး ခြက္ခြက္ေလး ျဖစ္ေနၿပီ။
အက်ၤ ီလက္ရွည္ေလးေတာ႕ ဝတ္ဦးမွေပါ႕။ေကာက္စိုက္ခါနီး ၿမိဳ႕မွာေဗထုပ္သြားေရြးထားတာေလ။ေက်ာကုန္းနဲ႕ဂုတ္ေနရာေတြက ျဖဴပီး ေပါက္ေတာ႕မယ္။ျပန္မခ်ဳပ္ေတာ႕ပါဘူး လယ္ပီးရင္ လက္ႏွီးစုတ္ လုပ္လိုက္ေတာ့မယ္။
ဒီခေမာက္က ၂ႏွစ္ရွိၿပီ။က်မဝယ္တုန္းက ေစ်းမွာ ေလးရာေပးရတယ္။ခေမာက္ေအာက္ကေခါင္းေပါင္း ခပ္ေစာင္းေစာင္းေလး ေပါင္းမွ။မြန္းတည္႕မွ ျပန္လွည္႕မယ္။
ေကာက္စိုက္ရင္းဝတ္ေနတဲ႕ လံုခ်ည္အစုတ္ မၾကာခင္ ေျခသုတ္ လုပ္ရေတာ႕မယ္။ႏွုတ္ခမ္းနားကရိ အထက္ဆင္ေတာင္ မရွိေတာ့ဘူး။ဖားဥေတြကစြဲ က်မ အတြင္းခံ အက်ၤ ီမဲမဲေလး.....။အဲဒီအေၾကာင္းေတာ့ က်မ မေျပာေတာ့ဘူးေနာ္ ပစ္သတ္ႀကီး။
လံုခ်ည္ျပင္ဝတ္ရ သက္သာေအာင္ က်မ ခါးမွာႀကိဳးေလးေဆာင္ထားရတယ္။ အေဖ႕ပုဆိုးေအာက္နားကိုစုတ္ ေပါင္းေညာင္ပတ္ လုပ္ထားတဲ့ဟာေလ။
ငါးနာရီေတာင္ထိုးေတာ့မယ္။ ထမင္းၾကမ္းနဲ႕ ငါးပိဖုတ္ ခပ္သုတ္သုတ္ေလး စားလုိက္ဦးမယ္။(လာ..စားပါဦးလား)
ေဟာ...ဟိုေကာင္မေတြ အိမ္ေရွ႕ကေခၚေနၿပီ။
“လာၿပီေဟ႕.....လာၿပီ”....။

1 comment:

  1. သရုပ္မွန္စာေရးဆရာပါလား.... :))

    ReplyDelete